Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
آموزشاپلیکیشن و نرم افزارویژه

چطور از تایم لاین گوگل مپز تاریخچه سفرهای خود را پیدا کنیم؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

برنامه گوگل مپ ویژگی های مختلف و زیادی دارد که آن را از بین رقبایش متمایز می سازد. فراوانی این قابلیت ها باعث می شود که کاربران معمولی برخی از آن ها را نشناسند. یکی از این قابلیت ها این است که به کمک تایم لاین گوگل مپز، بفهمیم در چه نقاطی بوده ایم. در ادامه لیون تک نحوه بررسی تاریخچه موقعیت مکانی تان را در گوگل مپز را به شما آموزش می دهد.

چطور از تایم لاین گوگل مپز تاریخچه سفرهای خود را پیدا کنیم؟

این مسئله که گوگل شما را در پس زمینه ردیابی می کند، دیگر یک راز نیست. ویژگی Timeline از این کار استفاده می کند و راهی برای بررسی تاریخچه موقعیت مکانی خود به شما می دهد. نکته مهم این است که قابلیت تاریخچه اکانت گوگل را روشن کنید. با این کار می توانید کشورها، شهرها، رستوران ها و تمام نقاطی را که در آن ها بوده اید، ببینید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. گوگل مپز را باز کنید و در سمت راست بالای صفحه روی آیکون پروفایل بزنید.
  2. گزینه Your Data in Maps را از منوی باز شده، انتخاب کنید.
  3. اگر دکمه on زیر location history را دیدید، یعنی باید این قابلیت را روشن کنید. در غیر اینصورت، روی off بزنید و گوگل شما را به صفحه می برد که بتوانید قابلیت را با کلیک به روی turn on روشن و خاموش کنید.تاریخچه-موقعیت-مکانی-گوگل-مپز

اگر به تازگی تاریخچه موقعیت مکانی تان در گوگل مپز را روشن کرده اید و اطلاعات قبلی تان از قبل پاک کرده اید، دیگر چیزی در تایم لاین گوگل مپز برای نمایش وجود ندارد که نشان دهد در چه نقاطی بوده اید. اما اگر تنظیمات فعال دیگری مثل Web & App نیز دارید، ممکن است همچنان هیستوری رفت و آمد هایتان باشد.

چطور گوگل مپز تایم لاین خود را ببینیم؟

با انجام این مراحل می توانید در گوگل مپز ببینید کجاها رفته بودید:

  1. در گوگل مپز، روی آیکون پروفایل در بالا سمت راست بزنید.
  2. گزینه Your Timeline را از منو انتخاب کنید. گوگل چند ثانیه طول می دهد تا شما را به صفحه تایم لاین ببرید.
  3. صفحه تایم لاین برنامه گوگل مپز، تاریخچه موقعیت مکانی امروز شما را به صورت پیش فرض در بالای صفحه نشان می دهد. این گزینه اطلاعات اضافی مانند نحوه رفتن شما به یک مکان خاص، مدت زمان استفاده شده در طول رفت و آمد و تخمینی از زمان شما در یک منطقه را ارائه می دهد. برای انتخاب تاریخ خاصی در گذشته، روی Today ضربه بزنید.تایم-لاین-گوگل-مپز-2
  4. اگر می خواهید سفرهای خود را در گذشته ببینید، روی دکمه Trips در بالا بزنید. گوگل به شما تعداد، مدت زمان و چه روز و سالی سفر رفته اید، نشان می دهد. در تب Places مکان هایی که رفته اید، به صورت دسته بندی شده مثل هتل، رستوران، فروشگاه و غیره وجود دارند. همچنین بخش های Cities و World نیز برای شهرها و کشورهای رفته موجود است.

میزان اطلاعاتی که می توان از گوگل مپز تایم لاین درباره تاریخچه موقعیت مکانی خود دریافت کنید، بستگی به مدت زمانی دارد که این قابلیت به روی برنامه فعال بوده است. اگر شما تنظیمات اکانت تان را روی حذف خودکار هیستوری گوگل مپز بگذارید، اطلاعات کمتری دریافت خواهید کرد.

ردیابی تاریخچه موقعیت مکانی در گوگل مپز

قابلیت تایم لاین گوگل مپز روش عالی برای نشان دادن این است که در گذشته از چه مسیرهایی رفته اید و کجاها بودید. این ویژگی حتی راه های مختلف به یک مسیر ثابت و میزان زمانی که برای رسیدن به آن صرف کرده اید را نمایش می دهد.

برخی از افراد این قابلیت را به دلایل امنیتی و حفظ حریم شخصی، غیر فعال می کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، بهتر است Auto Delete اطلاعات گوگل مپز را روی مدت زمان 18 یا 36 ماه قرار دهید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا